MijnWebwinkel eAccounting

Leverancier

APIcenter maakt het gemakkelijk om koppelingen zelf op te zetten.

Geschikt voor

Visma eAccounting

Categorieën

Omschrijving

Bestellingen, klanten, producten en voorraad synchroniseren tussen eAccounting en MijnWebwinkel. Zelf op te zetten in APIcenter, 14 dagen trial.

De belangrijkste voordelen

Zet gemakkelijk de koppeling op tussen eAccounting en MijnWebwinkel door een gratis account aan te maken op APIcenter. Dit is een gebruiksvriendelijk dashboard waar de status van de koppeling inzichtelijk is.

Na het ingeven van de API-gegevens van beide systemen (handleidingen beschikbaar in APIcenter) kan de koppeling worden geconfigureerd.

Hierbij kan worden gesynchroniseerd:

Producten

Producten worden ingeschoten vanuit eAccounting naar MijnWebwinkel of andersom. Hierbij wordt gesynchroniseerd:

  • Naam
  • Omschrijving
  • Prijs
  • Voorraad
  • Categorieën
  • Afbeeldingen

Dit is de basisset aan attributen die overgezet wordt. In de geavanceerde instellingen binnen APIcenter kan deze mapping worden aangepast of naar wens worden uitgebreid.

Tevens kan een filter worden aangemaakt waarin wordt aangegeven of het product al dan niet naar MijnWebwinkel geschoten dient te worden. De koppeling ondersteunt het werken met configureerbare artikelen zoals t-shirts. Hiervoor dienen deze ‘hoofdproducten’ op een specifieke manier in eAccounting te worden aangemaakt en gekoppeld te worden aan de onderliggende producten. Vraag hiervoor naar de mogelijkheden bij APIcenter.

Voorraad

Wanneer de voorraad bij een artikel in eAccounting wordt aangepast, dan wordt deze voorraad ook in MijnWebwinkel aangepast. Ontvang je nieuwe voorraad of verlaag je de voorraad van een artikel in eAccounting? Dan wordt dit ook aangepast in MijnWebwinkel zodat de voorraad altijd up-to-date is.

Synchroniseer je ook orders? Dan wordt ook de voorraad in eAccounting aangepast bij een bestelling uit MijnWebwinkel.

Orders

De bestellingen uit MijnWebwinkel worden automatisch naar eAccounting verzonden. Hierbij kan worden aangegeven wanneer de bestelling verzonden dient te worden.

Hierbij kan onder andere ingesteld worden:

  • Bij welke status de bestelling verzonden dient te worden, bijvoorbeeld kunnen alleen de betaalde orders naar eAccounting worden verzonden.
  • Branche-ID waarop de order ingeschoten dient te worden
  • Warehouse-ID, wanneer van toepassing
  • Type order. Hierdoor wordt naar eAccounting het type order meegestuurd, bijvoorbeeld SO voor Send Order of WS voor Webshop order. Dit bepaalt de verdere afhankelijk in eAccounting
  • Orders vanaf een bepaalde datum uit het verleden kunnen worden ingeschoten

In deze orderflow kan worden gekozen voor het inschieten als een Order, hiervoor dient het product in eAccounting te bestaan.

Tevens kan worden gekozen om in plaats van een order, een factuur in te schieten.
Hierbij wordt een factuur aangemaakt in eAccounting, met status Open. De producten dienen in eAccounting te bestaan. Er kan ook worden gekozen om de factuur als definitief in te schieten.

Tevens kan worden gekozen om in plaats van een order, een financiële transactie in te schieten.
Hierbij kan in APIcenter het grootboekrekeningschema worden ingegeven. In deze optie wordt geen order of factuur aangemaakt maar wordt alleen de financiële boekhouding bijgewerkt. Bij deze optie is het niet nodig dat de producten bestaan in eAccounting.

Klanten in de orderflow

Klanten kunnen gesynchroniseerd worden van MijnWebwinkel naar eAccounting wanneer een bestelling geplaatst wordt. APIcenter maakt onderscheid in het aanmaken van klanten op basis van de ontvangen brondata. Als APIcenter een bedrijfsnaam ontvangt, wordt er een zakelijke debiteur aangemaakt met de bijbehorende contactgegevens. Als er geen bedrijfsnaam is, wordt er een particuliere debiteur aangemaakt.

 

Mogelijkheden APIcenter

Naast het instellen van de bovenstaande flows kan in APIcenter nog meer zoals:

  • Data mapping op de flows. Hierbij zijn binnen alle flows de velden zelf te mappen.
  • Het werken met meerdere webshops of meerdere externe systemen wordt ondersteund. Hier is een configureerbaar filter voor ingebouwd.
  • Alle activiteiten op de koppeling worden weergegeven zodat inzichtelijk is wat er door de koppeling heen loopt.
  • Je kunt ook een e-mail ontvangen wanneer er een foutmelding is. Bijvoorbeeld wanneer een order vanuit de webshop niet goed wordt ingeschoten naar eAccounting. Dan kan hier actief op worden gereageerd.

Extra koppelingen nodig?
Heb je naast deze koppeling ook een koppeling nodig met een andere webshop, marketplace of CRM-pakket?
Koppel deze dan ook via APIcenter. Staat de koppeling die je nodig hebt hier niet tussen? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden door te nemen.

Prijs van de koppeling
Aan deze koppeling zijn geen eenmalige kosten verbonden wanneer deze zelf wordt opgezet in APIcenter. Je hebt altijd per koppeling een 14 dagen gratis trial.

Het is ook mogelijk om de koppeling door de consultants van APIcenter te laten inrichten. Zij kunnen de standaardkoppeling inrichten maar ook meedenken over de inrichting van beide systemen. Neem hiervoor contact met ons op voor meer informatie.

APIcenter werkt met eAccounting-partners samen. Vraag bij jouw eAccounting-partner naar de mogelijkheden.

De maandelijkse tarieven bedragen:

  • Product flow: €39,94
  • Voorraad flow: €36,94
  • Verkooporder flow: €37,94

De koppelingen zijn maandelijks te upgraden of te stoppen. Geen langlopende contracten.

De leverancier is verantwoordelijk voor de inhoud van deze pagina. Neem voor vragen contact op met de leverancier.

Gerelateerde oplossingen