Bol. AccountView

Leverancier

APIcenter maakt het gemakkelijk om koppelingen zelf op te zetten.

Geschikt voor

AccountView

Categorieën

Omschrijving

Bestellingen, klanten, producten en voorraad synchroniseren tussen AccountView en Bol. Zelf op te zetten in APIcenter, 14 dagen trial.

De belangrijkste voordelen

Zet gemakkelijk de koppeling op tussen AccountView en Bol. door een gratis account aan te maken op APIcenter. Dit is een gebruiksvriendelijk dashboard waar de status van de koppeling inzichtelijk is.

Na het ingeven van de API-gegevens van beide systemen (handleidingen beschikbaar in APIcenter) kan de koppeling worden geconfigureerd.

Hierbij kan worden gesynchroniseerd:

Producten

Producten worden ingeschoten vanuit AccountView naar Bol. of andersom. Binnen deze synchronisatie kunnen we producten aanmaken of bijwerken. APIcenter verzamelt de gegevens van AccountView, waarna ze door APIcenter worden verwerkt om de juiste instellingen, waarden en formaten te hebben voordat ze naar Bol. worden verzonden. Producten worden aangemaakt of bijgewerkt op basis van de SKU of EAN.

Hierbij wordt o.a. gesynchroniseerd:

  • Naam/Titel
  • SKU
  • Prijs
  • Voorraad
  • EAN/GTIN

Dit is de basisset aan attributen die overgezet wordt. In de geavanceerde instellingen binnen APIcenter kan deze mapping worden aangepast of naar wens worden uitgebreid.

Tevens kan een filter worden aangemaakt waarin wordt aangegeven of het product al dan niet naar Bol. geschoten dient te worden. De koppeling ondersteunt simpele producten.

Voorraad

De voorraad wordt gesynchroniseerd van AccountView naar Bol. Wanneer de voorraad bij een artikel in AccountView wordt aangepast, dan wordt deze voorraad ook in Bol. aangepast. Ontvangt u nieuwe voorraad of verlaagt u de voorraad van een artikel in AccountView? Dan wordt dit ook aangepast in Bol. zodat de voorraad altijd up-to-date is.

Synchroniseert u ook orders? Dan wordt ook de voorraad in AccountView aangepast bij een bestelling uit Bol.

Orders

De bestellingen uit Bol. worden automatisch naar AccountView verzonden. Hierbij kan worden aangegeven wanneer de bestelling verzonden dient te worden.
Je kunt bepalen welk type bestellingen je wilt ophalen, Fulfillment by Bol (FBB), Fulfillment by Retailer (FBR) of beide. Je kunt ook verschillende magazijnen aan deze bestellingstypen toevoegen.

Hierbij kan onder andere ingesteld worden:

  • Bij welke status de bestelling verzonden dient te worden, bijvoorbeeld kunnen alleen de betaalde orders naar AccountView worden verzonden.
  • Branche-ID waarop de order ingeschoten dient te worden
  • Warehouse-ID, wanneer van toepassing
  • Type order. Hierdoor wordt naar AccountView het type order meegestuurd, bijvoorbeeld SO voor Send Order of WS voor Webshop order. Dit bepaalt de verdere afhankelijk in AccountView
  • Orders vanaf een bepaalde datum uit het verleden kunnen worden ingeschoten

In deze orderflow kan worden gekozen voor het inschieten als een Order, hiervoor dient het product in AccountView te bestaan.
Ook kunnen de klanten van de bestellingen toegevoegd worden wanneer deze niet bestaan.

Zodra APIcenter de bestellingsgegevens ophaalt, worden deze verwerkt, ontbrekende gegevens worden toegevoegd en het verzendproces wordt gestart. Allereerst controleert APIcenter of de bestelling al bestaat. Als dat het geval is, wordt de bestelling overgeslagen. Wanneer de bestelling niet bestaat, controleert APIcenter of de klant al bestaat en afhankelijk van het resultaat wordt de klant aangemaakt of bijgewerkt. APIcenter controleert vervolgens of alle producten bestaan en pas daarna wordt de bestelling verwerkt.

APIcenter maakt onderscheid in het aanmaken van de klant op basis van de ontvangen brondata. Als APIcenter vanuit de bron een bedrijfsnaam ontvangt, wordt er een debiteur voor het bedrijf aangemaakt met daaronder de bijbehorende contactgegevens. Als er geen bedrijfsnaam is, wordt er een debiteur voor een individu aangemaakt.

De controle op het bestaan van de klant wordt standaard uitgevoerd op basis van het e-mailadres.

Mogelijkheden APIcenter

Naast het instellen van de bovenstaande flows kan in APIcenter nog meer zoals:

  • Data mapping op de flows. Hierbij zijn binnen alle flows de velden zelf te mappen.
  • Het werken met meerdere webshops of meerdere externe systemen wordt ondersteund. Hier is een configureerbaar filter voor ingebouwd.
  • Alle activiteiten op de koppeling worden weergegeven zodat inzichtelijk is wat er door de koppeling heen loopt.
  • U kunt ook een e-mail ontvangen wanneer er een foutmelding is. Bijvoorbeeld wanneer een order vanuit de webshop niet goed wordt ingeschoten naar AccountView. Dan kan hier actief op worden gereageerd.

Vereisten

Om een succesvolle integratie tussen AccountView en Bol.com op te zetten, heb je inloggegevens nodig voor beide systemen.
AccountView versie 11.0+. Een AccountView Basis en/of Logistiek pakket.

Extra koppelingen nodig?
Heeft u naast deze koppeling ook een koppeling nodig met een andere webshop, marketplace of CRM-pakket?
Koppel deze dan ook via APIcenter. Staat de koppeling die u nodig heeft hier niet tussen? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden door te nemen.

Prijs van de koppeling
Aan deze koppeling zijn geen eenmalige kosten verbonden wanneer deze zelf wordt opgezet in APIcenter. Je hebt altijd per koppeling een 14 dagen gratis trial.

Tevens is het mogelijk om de koppeling door de consultants van APIcenter te laten inrichten. Zowel de standaardkoppeling kunnen zij inrichten maar ook meedenken over de inrichting van beide systemen. Neem hiervoor contact met ons op voor meer informatie.

APIcenter werkt met AccountView-partners samen. Vraag bij jouw AccountView-partner naar de mogelijkheden.

De maandelijkse tarieven bedragen:

  • Product flow: €39,98
  • Voorraad flow: €39,98
  • Verkooporder flow: €39,98

De koppelingen zijn maandelijks te upgraden of te stoppen. Geen langlopende contracten.

De leverancier is verantwoordelijk voor de inhoud van deze pagina. Neem voor vragen contact op met de leverancier.

Gerelateerde oplossingen