Klanten en producten synchroniseren tussen CSV en AccountView. Zelf op te zetten in APIcenter, 14 dagen gratis trial.
PLGGR | PIM
Data, PIM
Klanten en producten synchroniseren tussen CSV en AccountView. Zelf op te zetten in APIcenter, 14 dagen gratis trial.
Zet de koppeling zelf op tussen AccountView en CSV door een gratis account aan te maken op APIcenter. Dit is een gebruiksvriendelijk dashboard waar de status van de koppeling inzichtelijk is.
Na het ingeven van de API-gegevens van beide systemen (handleidingen beschikbaar in APIcenter) kan de koppeling worden geconfigureerd.
Hierbij kan worden gesynchroniseerd:
Producten worden gesynchroniseerd van Accountview naar CSV. Binnen deze synchronisatie worden verschillende soorten producten ondersteund. APIcenter verzamelt de gegevens van CSV, en zorgt ervoor dat deze de juiste instellingen, waarden en formaten krijgen voordat ze naar AccountView worden verzonden. Producten worden aangemaakt of bijgewerkt op basis van de SKU/EAN.
Je kunt binnen APIcenter het onderscheid maken tussen het aanmaken en bijwerken van producten. Bijvoorbeeld, wanneer APIcenter een product aanmaakt en de lange omschrijving van CSV meestuurt, wil je niet dat deze wordt overschreven met een update als je de gegevens daarna verrijkt in AccountView. Hiervoor kun je een selectievakje aanvinken om de productinformatie bij te werken.
Producten worden ingeschoten vanuit AccountView naar CSV of andersom. Hierbij wordt o.a. gesynchroniseerd:
Dit is de basisset aan attributen die overgezet wordt. In de geavanceerde instellingen binnen APIcenter kan deze mapping worden aangepast of naar wens worden uitgebreid.
Tevens kan een filter worden aangemaakt waarin wordt aangegeven of het product al dan niet naar CSV geschoten dient te worden. De koppeling ondersteunt het werken met configureerbare artikelen zoals t-shirts. Hiervoor dienen deze ‘hoofdproducten’ op een specifieke manier in AccountView te worden aangemaakt en gekoppeld te worden aan de onderliggende producten. Vraag hiervoor naar de mogelijkheden bij APIcenter.
Klanten kunnen gesynchroniseerd worden van CSV naar AccountView.
APIcenter maakt onderscheid in het aanmaken van klanten op basis van de ontvangen brondata. Als APIcenter een bedrijfsnaam ontvangt, wordt er een zakelijke debiteur aangemaakt met de bijbehorende contactgegevens. Als er geen bedrijfsnaam is, wordt er een particuliere debiteur aangemaakt. Klanten worden ook aangemaakt via de order flow, daarvoor is de klanten flow niet nodig maar wanneer je klanten wilt synchroniseren tussen verschillende systemen dan gebruik je deze flow.
Naast het instellen van de bovenstaande flows kan in APIcenter nog meer zoals:
Extra koppelingen nodig?
Heeft u naast deze koppeling ook een koppeling nodig met een andere webshop, marketplace of CRM-pakket?
Koppel deze dan ook via APIcenter. Staat de koppeling die u nodig heeft hier niet tussen? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden door te nemen.
Prijs van de koppeling
Aan deze koppeling zijn geen eenmalige kosten verbonden wanneer deze zelf wordt opgezet in APIcenter. Je hebt altijd per koppeling een 14 dagen gratis trial.
Het is ook mogelijk om de koppeling door de consultants van APIcenter te laten inrichten. Zij kunnen de standaardkoppeling inrichten maar ook meedenken over de inrichting van beide systemen. Neem hiervoor contact met ons op voor meer informatie.
APIcenter werkt met AccountView-partners samen. Vraag bij jouw AccountView-partner naar de mogelijkheden.
De maandelijkse tarieven bedragen:
De koppelingen zijn maandelijks te upgraden of te stoppen. Geen langlopende contracten.
De leverancier is verantwoordelijk voor de inhoud van deze pagina. Neem voor vragen contact op met de leverancier.