Zet gemakkelijk de koppeling op tussen AccountView en HubSpot door een gratis account aan te maken op APIcenter. Dit is een gebruiksvriendelijk dashboard waar de status van de koppeling inzichtelijk is.
Na het ingeven van de API-gegevens van beide systemen (handleidingen beschikbaar in APIcenter) kan de koppeling worden geconfigureerd.
Hierbij kan worden gesynchroniseerd:
Orders
Bestellingen kunnen gesynchroniseerd worden met HubSpot als E-commerce orders.
Vanuit HubSpot kunnen we deals ophalen en ze als bestellingen naar AccountView sturen.
Hierbij kan onder andere ingesteld worden:
- Bij welke status de bestelling verzonden dient te worden, bijvoorbeeld kunnen alleen de betaalde orders naar AccountView worden verzonden.
- Branche-ID waarop de order ingeschoten dient te worden
- Warehouse-ID, wanneer van toepassing
- Type order. Hierdoor wordt naar AccountView het type order meegestuurd, bijvoorbeeld SO voor Send Order of WS voor Webshop order. Dit bepaalt de verdere afhankelijk in AccountView
- Orders vanaf een bepaalde datum uit het verleden kunnen worden ingeschoten
De onderstaande velden worden o.a. meegenomen naar HubSpot.
Klantnaam, Factuuradres, Verzendadres, SKU/EAN, Aantal/hoeveelheid, Prijs, ProductURL, ImageURL.
Klanten
Klanten kunnen gesynchroniseerd worden van AccountView naar HubSpot of andersom.
De klant flow is anders dan de klanten die worden aangemaakt via de order flow. Bij deze flow worden klanten bijgewerkt bij een wijziging, bij de order flow worden de klanten alleen bijgewerkt bij een order. We controleren standaard of de klant bestaat op basis van het e-mailadres.
Producten
Producten kunnen gesynchroniseerd worden van Accountview naar HubSpot. Binnen deze synchronisatie worden verschillende typen producten ondersteund. APIcenter verzamelt de gegevens uit AccountView, vervolgens worden deze door APIcenter verwerkt om de juiste instellingen, waarden en formaten te krijgen voordat ze naar HubSpot worden verzonden. Producten worden aangemaakt of bijgewerkt op basis van de SKU.
Je kunt binnen APIcenter het gedrag onderscheiden tussen het aanmaken en bijwerken van producten. Bijvoorbeeld, wanneer APIcenter een product aanmaakt en de lange beschrijving vanuit AccountView doorstuurt, maar als je de gegevens na dit punt in HubSpot verrijkt, wil je niet dat deze met een update overschreven worden. Hiervoor kun je een selectievakje instellen om de productinformatie bij te werken.
Mogelijkheden APIcenter
Naast het instellen van de bovenstaande flows kan in APIcenter nog meer zoals:
- Data mapping op de flows. Hierbij zijn binnen alle flows de velden zelf te mappen.
- Het werken met meerdere webshops of meerdere externe systemen wordt ondersteund. Hier is een configureerbaar filter voor ingebouwd.
- Alle activiteiten op de koppeling worden weergegeven zodat inzichtelijk is wat er door de koppeling heen loopt.
- U kunt ook een e-mail ontvangen wanneer er een foutmelding is. Bijvoorbeeld wanneer een order vanuit de webshop niet goed wordt ingeschoten naar AccountView. Dan kan hier actief op worden gereageerd.
Extra koppelingen nodig?
Heeft u naast deze koppeling ook een koppeling nodig met een andere webshop, marketplace of PIM systeem?
Koppel deze dan ook via APIcenter. Staat de koppeling die u nodig heeft hier niet tussen? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden door te nemen.
Prijs van de koppeling
Aan deze koppeling zijn geen eenmalige kosten verbonden wanneer deze zelf wordt opgezet in APIcenter. Je hebt altijd per koppeling een 14 dagen gratis trial.
Tevens is het mogelijk om de koppeling door de consultants van APIcenter te laten inrichten. Zowel de standaard koppeling kunnen zij inrichten maar ook meedenken over de inrichting van beide systemen. Neem hiervoor contact met ons op voor meer informatie.
APIcenter werkt met AccountView-partners samen. Vraag bij jouw AccountView-partner naar de mogelijkheden.
De maandelijkse tarieven bedragen:
- Klant flow: €64.98
- Verkooporder flow: €64.98
- Product flow: €64.98
De koppelingen zijn maandelijks te upgraden of te stoppen. Geen langlopende contracten.